Într-o postare pe reţeaua de socializare Facebook, nutriţionistul Mihaela Bilic dezvăluie cum trebuie să arate farfuria ideală în 3 situaţii: când vrem să ne menţinem greutatea, când vrem să slăbim şi când vrem să ne îngrăşăm.

Concret, ea desenează pe farfurii cât anume ar trebui să consumăm din fiecare categorie alimentară, respectiv legume, proteine, amidon.

 

Ce înseamnă o farfurie ideală şi una de slăbit?

„Când vine vorba despre slăbit, principalii nutrienti care trebuie limitaţi sunt carbohidraţii/amidonul/făinoasele. Deşi au doar 4 cal/g (faţă de grăsime care are 9 cal/g), carbohidraţii cresc glicemia în sînge şi stimulează secreţia de insulină, principalul hormoni de îngrăşare al organismului.

Deci recomandarea care spune elimină pâinea şi vei slăbi are sens. Însă nu e sănătos să eliminăm complet făinoasele din viaţa noastră, pentru că sunt sursă de glucoză, carburantul cu care funcţionează toate celulele, inclusiv creierul. Fără glucide nu putem trăi, atât echilibrul fizic, cât şi cel psihic sunt afectate grav.

Ce ne rămâne de făcut? Să învăţăm să consumăm carbohidraţii cu măsură! Ce înseamnă o porţie de amidon/făinoase? Oricare dintre variantele de mai jos:

  • o felie de paine sau de mămăligă-cât palma
  • 3 linguri de paste făinoase sau orez-cât pumnul
  • 3 linguri de leguminoase (fasole boabe, mazăre, soia, năut, linte)
  • un cartof mediu
  • o ceaşcă de fulgi/cereale de mic dejun
  • 4 crackers sau 2 dischete de orez expandat

Cum arată farfuria ideală? Jumătate conţine legume (50%), un sfert conţine proteine (carne/ peşte/ ou) şi un sfert (25%) făinoase/amidon.
Cum arată farfuria de slăbit? Făinoasele dispar cu desăvârşire!
Ce se întâmplă dacă procentul de amidon depăşeşte 25% din farfurie? Atunci aceea va fi o farfurie de îngrăşat!

Vă invit ca de astăzi să identificaţi şi să număraţi câte porţii de făinoase consumaţi zilnic. Acesta este bugetul vostru prezent şi pe el îl vom ajusta când vine momentul să slăbim”, a scris Mihaela Bilic pe Facebook.

Related Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *